Bram Delvaux: “Ambitieus klimaatengagement nodig, ook van België”

Kamerlid en voorzitter van de Klimaatcommissie Bram Delvaux haalde vandaag in zijn vraag aan de premier de State of the Union aan van Europees commissievoorzitter Ursula von der Leyen. Ze heeft de ambitie om van Europa de eerste CO2-neutrale regio te maken. Delvaux: “We moeten nog meer investeren in een groene transitie. België moet een voortrekkersrol spelen en mag de boot niet missen.”

Ursula Von der Leyen legt de lat hoog op vlak van klimaat & green economy. Dat vraagt inspanningen van elke lidstaat, zo ook van België. Delvaux: “Ook in ons land zijn er nog vele uitdagingen. We moeten nog meer investeren in een groene transitie. Hiermee kunnen we onze economie een boost geven in moeilijke tijden. Is ons land klaar om een versnelling hoger te schakelen?”

Premier Wilmès beaamde dat de klimaat- en energietransitie een cruciaal fundament is van een sterk relanceplan. Voor Delvaux is het duidelijk: “België moet een voortrekker zijn in een ambitieus en groen Europa. Het zal zorgen voor economische groei en nieuwe jobs creëren.”