Bram Delvaux nieuwe voorzitter Klimaatcommissie

Vanaf vandaag is Bram Delvaux (Open Vld) in de federale Kamer van volksvertegenwoordigers de nieuwe voorzitter van de kamercommissie voor Energie, Leefmilieu en Klimaat, kortweg de Klimaatcommissie. Hij doet dit in opvolging van Vincent Van Quickenborne die, als nieuwe Open Vld-fractieleider, deze functie doorgeeft.

Delvaux is eerste schepen in het Vlaams-Brabantse Tienen en doceert energie-, milieu- en klimaatrecht aan de rechtsfaculteit van de KULeuven. In maart 2020 werd hij lid van de Kamer als opvolger van minister Maggie De Block.

Vandaag gaat Delvaux al vol aan de slag in de commissie. In de voormiddag komen de mondelinge vragen aan de minister aan bod. Na de middag volgt een hoorzitting over de kernuitstap.

Fractieleider Vincent Van Quickenborne is tevreden: “Bram is een aanstormend talent die op korte tijd bewezen heeft dat hij naast zijn gekende dossierkennis ook van aanpakken weet. Met zijn expertise is hij ideaal geplaatst om voorzitter te worden van de Klimaatcommissie.”