De Europese uitdagingen volgens Guy Verhofstadt

Een Europees leger
We doen vandaag 27 keer hetzelfde met onze nationale legers, waardoor we vier keer minder efficiënt zijn dan de Amerikanen. Met één Europees leger besparen we belastinggeld terwijl we Europa veiliger maken.

Een nieuwe euro
Een nieuwe euro die de Europese economie stabieler en veiliger maakt tegen schokken van buitenaf, zoals bijvoorbeeld de Amerikaanse kredietcrisis.

Een Unie van waarden
De Europese Unie is meer dan een interne markt. Europa is bovenal een gemeenschap van waarden en normen. Als liberalen geloven we dat iedereen het recht heeft om te zijn wie men wil zijn en zich ten volle te kunnen ontplooien. Het is aan ons, liberalen, om die Europese waardenunie met man en macht te verdedigen.

Een Europese grens- en kustwacht
Een Europse grens- en kustwacht van 10.000 agenten sterk die onze buitengrenzen bewaakt. Zo blijft het vrij verkeer van personen binnen Europa gegarandeerd.

Een rechtstreeks verkozen voorzitter van de Europese Commissie.
Gedaan met de achterkamerpolitiek. Alle Europeanen kiezen samen wie Europa voor vijf jaar leidt.

Zin om hierover mee te debatteren? Kom op 27 april naar onze derde congresdag in Lamot, Mechelen. Inschrijven doe je hier.