Doe mee: 5 tips om onze campagne te boosten

Stap 1: Laat iedereen zien dat ook jij meedoet.

Hoe meer we iets zien of ermee in aanraking komen, hoe meer we het vertrouwen. Laten we samen overal ons logo, slogan en blauwe kleur gebruiken en zo iedereen vertrouwd maken met onze partij.  Kleef stickers aan je auto of hang affiches aan je raam. Laat ook online zien dat je Open Vld steunt. Pas je profielfoto aan en pimp hem met het doenerprofielkader, zoek bij de kaders naar ‘echte doeners’. Facebook, Twitter, Instagram, met de hashtags #gewoondoen #ikdoemee #landvandedoeners en #openvld gaan we samen viraal.

Stap 2: Toon dat we dé partij van en voor de doeners zijn.

Wij zijn de partij die gelooft dat alle doeners ons land beter kunnen maken. Tijdens deze verkiezingscampagne vertellen we het verhaal van deze doeners. We zetten hun harde werk in de kijker. We tonen dat we het menen, en dat we samen met al de doeners het verschil kunnen maken. Help mee deze verhalen te verspreiden door onze posts op sociale media te liken en te delen en gebruik onze hashtags #gewoondoen #landvandoeners #openvld en #ikdoemee.

Stap 3: Ga in debat over onze afspraken.

Wij praten niet. Wij doen. Dat betekent dat we naar de verkiezingen trekken met een programma, maar ook met heel duidelijke afspraken. Dit is wat we willen doen. Hiervoor willen we vechten. Kies hier enkele afspraken die voor jou belangrijk zijn. Ga erover in gesprek met vrienden, familie, collega’s, kortom: iedereen. Vertel wat deze afspraken voor hen persoonlijk kunnen betekenen en waarom ze belangrijk zijn.

Stap 4: Doe mee met een campagne- team

De indrukwekkende campagnes van Macron en Obama hebben hun succes te danken aan het harde werk van vrijwilligers. Ook wij zijn altijd op zoek naar doeners die mee borden plaatsen, adressen voor borden doorgeven en flyers uitdelen. Wil je samen met een lokaal campagneteam de handen uit de mouwen steken? Stuur een mailtje naar het campagneteam van jouw regio. Mail naar provincie@openvld.be (bv: oostvlaanderen@openvld.be).  Gewoon doen.

Stap 5: organiseer zelf een actie.

Je weet zelf natuurlijk het best hoe je mensen uit jouw omgeving kan overtuigen om met ons mee te doen. Organiseer een moment waarop je met anderen van gedachten kan wisselen over thema’s die jij belangrijk vindt. Je kan ook een gewoon-doen-moment organiseren waarmee je duidelijk maakt dat ‘gewoon doen’ echt werkt (zwerfvuil opruimen, een voorleesmoment in een lokaal rusthuis…).