Europees parlementslid Lieve Wierinck sleept twee prestigieuze prijzen in de wacht

De Zaventemse Lieve Wierinck (Open Vld), die sinds mei 2016 in het Europees parlement zetelt, heeft de voorbije weken twee prestigieuze prijzen in ontvangst genomen. Ze is het meest actieve parlementslid in de gezondheidszorg en kreeg een certificaat voor de uitzonderlijke meerwaarde die ze leverde voor de Europese belastingbetaler.

Voor die laatste prijs selecteerden de KMO-organisatie van Europa SME Connect en de Taxpayers Association of Europe enkele van de 751 Europese parlementsleden die de belangen van de Europese burger deze legislatuur het best verdedigd hebben. Lieve Wierinck werd gekozen omwille van haar persoonlijkheid, haar betrokkenheid bij de Europese burgers en haar verwezenlijkingen binnen de Commissie Industrie, Onderzoek en Energie. Nooit eerder mocht een landgenoot die prijs in ontvangst nemen. Daarnaast werd ze ook tot meest actieve parlementslid in de gezondheidszorg verkozen.

“Een hele eer”, reageert een fiere en dolblije Lieve Wierinck. “Deze appreciatie is alleen maar mogelijk geweest dankzij mijn team. De goede samenwerking en het intensief werken aan de dossiers hebben tot dit resultaat geleid. Ik ben echt blij dat hard werken toch beloond en geapprecieerd wordt.”

Dit artikel verscheen in Het Laatste Nieuw op 18 april 2019