Anja Derijck

Over Anja

Op de 28e plaats van de lijst Vlaams Parlement van Open VLD zal u Anja Derijck terugvinden. Ze is 24 jaar en woont in Aartselaar. Anja was studente aan de UA, Master Rechten, met een bijzondere passie voor het burgerlijk, sociaal en voedingsrecht. Momenteel werkt ze op de juridische dienst bij het FAVV waar ze haar twee passies, recht en voeding, kan combineren. Sinds kort vult Anja tevens een plek in, in de BCSDraad van het Sociaal huis van Aartselaar, waar ze reeds de belangen van Open VLD verdedigt. Dit volgde op een periode van nauwe samenwerking met de jurist van het sociaal huis, in functie van een vrijwillige stage. Deze stage was een persoonlijk project van haar in het verlengde van haar studies, wat een goed voorbeeld is van hoe Anja er volledig voor gaat als ze iets wil bereiken.

Al mijn ideeën en plannen voor de toekomst beginnen vanuit één basisgedachte. Het streven naar vrijheid voor elk individu. Uiteraard met de nuance dat iedereen in zijn vrijheidsgedachte voldoende verantwoordelijkheid neemt.

Ze heeft als doel om een zo aangenaam mogelijk Vlaanderen te verwezenlijken voor iedereen. In de eerste plaats betekent dat voor haar dat ze jongeren, ouderen, maar ook iedereen die daar tussen valt wil voorzien van de beste tools om zichzelf te kunnen zijn en zich bovendien te kunnen ontwikkelen. Concreet wil ze dat graag invullen op een manier die in het teken staat van duurzaamheid, want nog meer dan naar een veilige toekomst moeten we werken naar een haalbare toekomst. Haar droom voor Vlaanderen in het verlengde daarvan is het opstarten en bekend maken van verschillende deel-economieën die voortkomen uit het samenwerken en sociaal zijn van al onze inwoners. Dus, engagement in functie van sustainability is een eerste doel, maar uiteraard heeft ze nog veel meer ideeën die voor Aartselaar een sprong vooruit kunnen betekenen. Dit alles met 1 gemeenschappelijke noemer, namelijk het streven naar een aangename, tolerante en bloeiende gemeente.