Carina Van Cauter

Mandaat

Vlaams Volksvertegenwoordiger

Over Carina

Carina is de trotse lijsttrekker voor het Vlaamse parlement in Oost-Vlaanderen. Ze was de voorbije 12 jaar Kamerlid en is onder meer de auteur van de verstrengde nationaliteitswet en de vernieuwde erfeniswetgeving. De Standaard verkoos haar in 2014 als beste parlementslid en ook dit jaar werd ze als voorbeeldig parlementslid gekroond.

Ze is daarnaast de oma van Cécile en de mama van Nathalie en Frederik. Haar echtgenoot, Johan Van Tittelboom, is burgemeester in hun woonplaats Herzele. Naast haar parlementaire werk runt ze ook het advocatenkantoor Van Tittelboom – Van Cauter.

Als dochter van een oud-wereldkampioen wielrennen is ze helemaal zot van de koers. Als voorzitster van Wielerbond Oost-Vlaanderen en de commissie vrouwenwielrennen van Belgian Cycling  draagt ze het vrouwen- en jeugdwielrennen een zeer groot hart toe.

Waarom Open Vld:

Gewoon doen sluit aan bij hoe ik als politicus in het leven sta: problemen niet onderstrepen maar gewoon oplossen. Alle doeners een duw in de rug geven, niet alleen wie de wind mee heeft, maar ook wie tegenslag heeft extra ondersteunen. Sociaal en liberaal, dan is de Open Vld de logische keuze.

3 afspraken die ik wil maken:

1. Samen maken we van Oost-Vlaanderen de fietsregio bij uitstek in Europa. We verdubbelen het budget voor fietsinvesteringen en werken fietssnelwegen versneld af. We verbeteren fietspaden zodat ze aangepast zijn aan veel fietsers met een verschillende snelheid.
  2. Wie werkt of werk geeft, moet daarvoor netto meer beloond worden. We straffen sparen niet af en verlagen de te hoge erfbelasting.
  3. We maken een einde aan straffeloosheid en werk van meer veiligheid. Zo zullen alle straffen worden uitgevoerd en moet er meer geïnvesteerd worden in zinvolle detentie.