Christian Leysen

Mandaat

Federaal Parlementslid

Over Christian

Ondernemen zit bij Christian in het bloed. Hij richtte eerst Xylos op, vandaag een leverancier van hoogtechnologische ICT-diensten. Later was hij CEO van maritieme speler Ahlers. Hij loodste beide bedrijven door moeilijke tijden. Hij gelooft dat sterke ondernemingen niet zonder een sterke samenleving kunnen. Daarom heeft hij zich altijd geëngageerd voor een betere stad. Na drie jaar gezeteld te hebben in de Antwerpse gemeenteraad schreef hij verschillende boeken over stad en stadsontwikkeling samen met Sas van Rouveroij en Sven Gatz. In de discussie rond de Oosterweelverbinding leverde hij samen met collega-ondernemers en actiegroepen een belangrijke bijdrage die aan de basis lag van de de uiteindelijke oplossing: Het Toekomstverbond. Hij is tot slot een trotse vader en grootvader.

Open Vld is een partij die naar de toekomst kijkt, gelooft in een samenleving waar mensen vrij aan kunnen meebouwen en waar een slimme en slanke overheid doet wat moet. Het is een partij waarin ik me thuis voel en daarom heb ik me kandidaat gesteld.

Mijn 3 afspraken:

1. meer ondernemerschap en gezond verstand in de politiek
  2. minder regels maar vooral betere regels
  3. een slimme en slanke overheid die doet wat moet, en goed is in datgene wat ze doet