Didier Reynaerts

Over Didier

Didier Reynaerts is een geboren en getogen Landenaar. Hij is een volbloed liberaal. Reeds als jong volwassene nam hij deel aan het politieke leven in zijn stad. Sinds 1995 zetelt hij onafgebroken in de gemeenteraad, waarvan gedurende 2 legislaturen als schepen. Voor het eerst is hij verkiesbaar voor het federaal parlement, waar hij op de 8ste plaats van de kieslijst postvat. Zijn aandacht gaat uit naar alles wat met veiligheid te maken heeft zoals politie, brandweer en ordehandhaving. Als gewezen bestuurder van Fluvius heeft hij vanzelfsprekend ook veel belangstelling voor het federale energiebeleid.

Met deze volbloedliberaal zet regio Tienen hoog in. Open VLD Landen gooide tijdens de vorige gemeenteraadsverkiezingen zeer hoge ogen. Ze behaalde maar liefst 24% van de stemmen waardoor ze 6 gemeenteraadsleden leverde voor het huidige stadsbestuur. Het feit dat Open VLD, ondanks deze prachtige score uit een voor de hand liggende coalitie werd geweerd, maakt Didier extra ambitieus. Hij is erg gemotiveerd en wil het liberaal gedachtegoed van zijn regio versterken en verder uitbouwen.