Emmily Talpe

Over Emmily

Emmily is 43 jaar, woont in Ieper en is mama van Diethe (14) en Arnaud (8). Ze studeerde rechten in Gent en was ruim 15 jaar actief als juridisch adviseur voor KMO’s. In 2007 zette ze de stap naar de politiek. 12 jaar later, op 1 januari 2019, werd Emmily de allereerste vrouwelijke burgemeester van Ieper. Na meer dan 120 jaar maken de liberalen opnieuw deel uit van het bestuur, een historische prestatie. Van 2014 tot en met 2018 zetelde Emmily al in het Vlaams parlement. Door die ervaring beseft ze goed wat het belang is van een vertegenwoordiger in Brussel. Iemand die op tafel klopt wanneer het over de belangen van de streek gaat. Denk maar aan het mobiliteitsvraagstuk in de Westhoek of de krapte op de West-Vlaamse arbeidsmarkt. Emmily heeft alvast veel goesting om zich de komende jaren opnieuw in te zetten voor onze provincie. Ze wil meewerken aan een sterk Vlaams beleid, met behoud van de West-Vlaamse ‘doenders’ eigenheid!