Gwendolyn Rutten

Mandaat

Voorzitter Open Vld

Over Gwendolyn

Blauw, optimist, doener. En moeder van twee tieners. Dat is Gwendolyn Rutten, onze voorzitter. Sinds 2012 leidt ze onze liberale partij met onuitputtelijke passie en goesting. Vermoeidheid staat niet in haar woordenboek. Al van kinds af aan wil ze dat de zaken vooruitgaan. Voor haarzelf, haar partij en voor de samenleving. Want die kan altijd nóg beter gemaakt worden. Ze is een vooruitgangsoptimist in hart en nieren.

Voor Gwendolyn is het essentieel om veel naar de mensen te luisteren. Ze begon haar loopbaan bij het toenmalig vormingsinstituut van VLD. Elke avond ging ze van afdeling naar afdeling om met mandatarissen en leden te praten. Gwendolyn is daarnaast ook een echte dossiervreter, waardoor ze altijd ongelooflijk goed op de hoogte is.

Als partijvoorzitter trekt Gwendolyn duidelijke lijnen: vrijheid, vooruitgang en veiligheid. De liberale  vrijheid betekent voor haar dat iedereen mag zijn wie hij/zij wil zijn. Niet de afkomst, maar de toekomst van mensen doet ertoe. Ook de strijd voor de rechten van de vrouw ligt haar na aan het hart. Van betutteling krijgt ze het dan weer op de heupen. Burgers moeten niet bepamperd, maar geëmancipeerd worden. Ze kijkt dan ook op naar mensen die zich engageren.