Marleen Vanderpoorten

Over Marleen

Marleen is historica van opleiding en gaf 19 jaar les in het secundair onderwijs. Ze maakt sinds 1989 deel uit van het schepencollege in Lier ( als schepen, ocmw- voorzitter en burgemeester), was Vlaams parlementslid van 1995 tot 2014 ( waarvan 3 jaar parlementsvoorzitter; van 1999 toto 2004 minister van Onderwijs). Ze komt uit een traditioneel liberale familie waarin ook grootvader Arthur, vader Herman en neef Patrick Dewael intense politiek carri√®res uitbouwden. Marleen leest en schrijft graag (schreef “Dag Leven” en ” Een bank vooruit”), en gaat graag op reis met partner Luc. Marleen heeft twee kinderen en vier kleinkinderen.

Ik kies voor Open Vld omdat het de partij is die bij uitstek staat voor vrijheid en vrije mensen, optimistisch en met vertrouwen de toekomst tegemoet ziet en steeds constructief aan oplossingen werkt.

Ik wil graag meewerken aan een kwaliteitsvol onderwijs met oog voor sterktes en zwaktes van alle leerlingen, maatwerk is belangrijk. Werk is belangrijk voor iedereen om zelfstandig en vrij te kunnen leven. Wie zwakker op de arbeidsmarkt staat, heeft recht op aangepast werk. Ondernemerschap moet beloond worden: statutaire en fiscale drempels moeten zoveel als mogelijk worden weggewerkt.