Rita Thijs

Over Rita

Rita Thijs, 56 jaar woont in Kasterlee, is gehuwd en heeft 2 kinderen (21 en 23 jaar) Gemeenteraadslid en fractievoorzitter Open Vld Kasterlee (sinds 2014) Zetelt in de Politieraad regio Turnhout Raad van bestuur Welzijnszorg Kempen Rita kan je best een buitenbeentje noemen. Een rolmodel voor meisjes en vrouwen die opteren voor minder traditionele keuzes. Na haar opleiding elektronica en technische functies belandde ze al snel in het management in de IT wereld. Als Europees directeur bij Cisco (15 jaar) kon ze ervaring opdoen in verschillende domeinen van het bedrijfsleven en behaalde ze een Executive MBA in Parijs (Fontainbleu) en volgde ze een opleiding aan de IMD business school in Lausanne (Zwitserland). Momenteel is ze werkzaam bij KU Leuven en is ze zelfstandige in bijberoep.

“Vrijheid” vind ik een belangrijke pijler in het leven. Open Vld streeft naar vrijheid op alle vlakken in de samenleving. Vrijheid van ondernemen, vrijheid van mening, vrijheid voor burgers… Meer respect en meer verantwoordelijkheidszin voor elkaar geeft meer vrijheid.

Mijn 3 afspraken:

1. inzet en dossierkennis om gefundeerde beslissingen te kunnen nemen