Yolande Avontroodt

Over Yolande

Yolande en politiek: een verhaal van kansen geven.In 1995 als arts verkozen voor het Vlaams Parlement, kon ze al snel steentjes verleggen. Haar pionierswerk voor kinderrechten, petitierecht, Vlaamse zorgverzekering , expertisecentra dementie en kindermishandeling kreeg een decretale basis. In de Kamer werden vele zorgbakens verzet. Enkele voorbeelden: darmkankerscreening, AED,voedselagentschap, actieplan voor weesziekten, kenniscentrum, patiëntenrechten. Schilde heeft ze als burgemeester gedurende 12 jaar kunnen dienen en nog steeds, in haar huidige rol als voorzitter van de gemeenteraad. De rijke ervaring wordt verder gedeeld als bestuurder van RIZIV,ziekenhuizen en Antwerpse musea. Last but not least kijkt ze naar de toekomst door de ogen van zes kleinzonen.

Liberalen garanderen de fundamentele waarden van elk individu en de “freedom of the human mind”. Kansen creëren blijft bij uitstek een liberaal verhaal. Enkel open samenleving en open debat maken vooruitgang mogelijk.

Mijn 3 afspraken:

1. standvastig steun en perspectief blijven geven aan jongeren door opleidingskansen en participatie au serieux te nemen
  2. innovatie en research, bouwstenen die ons land aan de top brengen
  3. een sterke gezondheidszorg voor een gezonde economie.