studiedienst

De vernieuwde studiedienst van Open Vld heet voortaan het Studiecentrum Albert Maertens. Waar de fracties vroeger apart werden ondersteund, worden de inhoudelijke krachten nu centraal gebundeld. Het studiecentrum krijgt ook de ruimte en de middelen om fundamentele maatschappelijke dossiers diepgravend uit te werken.

28 medewerkers van het Studiecentrum Albert Maertens vormen samen het intern aanspreekpunt voor de standpunten van de partij. Zij staan in voor de inhoudelijke stoffering en uitwerking van liberale standpunten.

Het studiecentrum bestaat uit drie pijlers:

• De fundamentele studiedienst behandelt fundamentele politieke vragen
  • De politieke studiedienst behandelt vooral de actuele politieke thema’s
  • De lokale studiedienst maakt de link naar de lokale besturen

De drie pijlers werken nauw samen en worden elk door een coördinator aangestuurd.

Alle onderdelen van het Studiecentrum Albert Maertens staan samen in voor een continue algemene liberale kennisopbouw over de legislaturen heen.

Indien u inhoudelijke vragen heeft over standpunten van de partij, dan neemt u contact op via info@openvld.be. Indien u specifiek het Studiecentrum als organisatie wenst te bereiken, gelieve dan te mailen naar studiecentrum@openvld.be.