"Samen met andere Europese landen stappen ondernemen tegen Facebook"

Staatssecretaris Bart Tommelein wil samenwerken met andere Europese landen. Dat zei hij tijdens een interview voor De Zevende Dag over de nieuwe gebruikersvoorwaarden van Facebook. “België is niet alleen met haar bezorgdheid. Door samen te werken maken we meer kans om onze slag thuis te halen. Op dit moment strijden alle landen afzonderlijk tegen grote bedrijven als Facebook en Google. Ik pleit daarom ook voor de oprichting van een Europese privacywaakhond. Dinsdag 3 februari komen de Europese privacycommissies samen om zich te buigen over mogelijke maatregelen tegen Facebook.”

De uitwisseling van passagierslijsten in de strijd tegen terrorisme wordt eveneens best aangepakt op Europees niveau. Bart Tommelein zal dit dossier nauw opvolgen, in samenwerking met de Minister van Binnenlandse Zaken. “Jan Jambon is verantwoordelijk voor de veiligheid. Ikzelf sta in voor de bescherming van onze privacy. We zullen dit samen verder bekijken”, besluit Bart Tommelein.

Herbekijk hier het interview van De Zevende Dag.